ΟΜΗΡΟΥ ΙΛΙΑΔΑ Α 1-53: Τι πρέπει να θυμάμαι
(συμπληρώνω σωστά την άσκηση και έχω μπροστά μου τα κύρια σημεία της ενότητας)
(από κ. Σολδάτου Τϊνα)

"Συμπλήρωσε" τα κενά χρησιμοποιώντας μόνο "ΚΕΦΑΛΑΙΑ" γράμματα. Αν δυσκολευτείς πάτα στο κουμπί "Βοήθεια" ώστε να προστεθεί ένα γράμμα. "Πρόσεξε" να έχεις "ΣΩΣΤΗ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ" κατά την πληκτρολόγηση των απαντήσεών σου!
Είστε ο επισκέπτης Νο

Στο προοίμιο (στ. 1-7) της Ιλιάδας ο ποιητής:
α) Επικαλείται τη ως προστάτιδα της ποίησής του, για να πείσει τους ακροατές του ότι το έργο εου είναι .
β) Μας πληροφορεί γαι το του έπους και τη φιλονικία μεταξύ και
γ) Τονίζει ότι τα γεγονότα εξελίχθηκαν σύμφωνα με τη του Δία.

Στους μεταβατικούς στίχους 8-11
αναφέρεται στο ρόλο που έπαιξε ο στη φιλονικία των δύο αρχηγών

Στην πρώτη σκηνή (στ. 12-33)

ο Χρύσης κάνει μια εντυπωσιακή εμφάνιση με όλα του τα ιερατικά σύμβολα προκαλώντας Σ και Δ
Εν τούτοις παραμένει ο πατέρας -
Η ικεσία του διακρίνεται από , και . Τα κύρια σημεία της είναι:
1) των δύο Ατρειδών και των Αργείων στρατιωτών
2) για τη νίκη των Αχαιών και καλή επάνοδο στην πατρίδα.
3) για επιστροφή της κόρης του και λύτρων
4) του ονόματος του Απόλλωνα

Αντίθετα ο Αγαμέμνονας απαντά στον ιερέα με Α, Ε, Ε Α
Με τα λόγια του:
α) τον ιερέα και τον απειλεί
β) να του επιστρέψει την Χρυσηίδα. Επομένως διαπράττει

Στη δεύτερη σκηνή (στ. 34-43) η αποπομπή του Χρύση από τον Αγαμέμνονα προκαλεί την προσευχή - κατάρα του ιερέα. Στην προσευχή του διακρίνουμε τα εξής τυπικά στοιχεία:
1) Ε
2) Π
3) Α Π
4) Π ΤΟΥ Α ΩΣ Α
5)

Η άμεση εμφάνιση και δράση του θεού στο στίχο 44 αποτελεί στοιχείο και αποδίδεται από τον ποιητή με διάφορα εκφραστικά μέσα όπως:
Οπτικές και ακουστικές Ε, Π, Ε

Μάλιστα στους στίχους 51-52 ο Όμηρος κλιμακώνει την αφήγησή του προχωρώντας από το πρώτο και λιγότερο σημαντικό θέμα στο τρίτο και σπουδαιότερο.
Η τεχνική αυτή λέγεται

Άλλες αφηγηματικές τεχνικές που χρησιμοποιεί ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ είναι:
1) η Α
2) η Π
3) ο Δ